błąd 513

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • urbanw
    Classic
    • 2010
    • 3

    błąd 513

    Czas przedstawić moją królewnę (druga zaraz po żonie ;p):

    MODEL: 2010, liftback w kolorze szary antracyt
    SILNIK: seria + LPG LandiRenzo
    UKŁAD DOLOTOWY: seria
    UKŁAD WYDECHOWY: seria
    ELEKTRONIKA: seria
    UKŁAD NAPĘDOWY: seria
    ZAWIESZENIE: seria
    UKŁAD HAMULCOWY: seria
    BODY-KIT: seria
    ŚRODEK: pakiet Selection (klimatronic, pełna elektryka szyb i lusterek etc.) + tapicerka czarna eminent
    CAR-AUDIO: głośniki - seria, radio - Alpine CDA 9885R, ale niebawem przeszczep "elementów" ze starego dyliżansu + wygłuszenie drzwi.
    INNE: poza pakietem jako opcja jest tylna wycieraczka ze spryskiwaczem
    MOC: seryjne 102 KM ;p - mała rzecz a cieszy
    OPIS WŁASNY :
    Octavia kupiona we wtorek (13 kwietnia) dzięki forum Najpierw chcieliśmy kupić u siebie we Wrocławiu (tablice z Bydgoszczy ponieważ tutaj nie mamy jeszcze meldunku). Dostaliśmy "rabacik". Po przedstawieniu go koledze danielcio otrzymaliśmy "rabat" z prawdziwego zdarzenia dzięki czemu auto zostało kupione w Inter-Auto w Krakowie przy ulicy Kocmyrzowskiej Od wtorku, jak je odebrałem :yay: nie schodzi mi z twarzy
    Chcielibyśmy razem z żoną podziękować koledze danielcio jak i całemu zespołowi Inter-Auto za pomoc przy wyborze i kupnie samochodu Gdyby każde ASO podchodziło tak do klienta mielibyśmy świat idealny.
    ZDJĘCIA:
    [center:882f797153]
    [/center:882f797153]
    P.S. Przepraszam za brud na aucie, ale pogoda jest fatalna i dopiero na weekend mam zaplanowane myju-myju
    Srebrna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
  • Piotr_B
    Classic
    • 2009
    • 5

    #2
    błąd 513

    Mam problem ze swoją skodzinką. Pokazuje mi w VAG-u błąd 513-sporadyczny i zaczął mi więcej palić. Wymieniłem czujnik G-28 a błąd wyskakuje dalej. Po wykasowaniu w VAG-u znika do następnego odpalenia. Przy okazji wymieniłem czujnik G-62. Co może być przyczyną błędu??

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Ale czy błąd jest: brak sygnału czy nieprawdopodobny sygnał??

      Sprawdź czy dobrze wsadziłeś czujnik na swoje miejsce może coś podeszło i szczelina jest za duża i szaleje.
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • Piotr_B
        Classic
        • 2009
        • 5

        #4
        Witam.
        Raz wyskakuje brak sygnału a czasami nieprawidłowy sygnał - błąd sporadyczny.
        Dodam jeszcze ,że ciężko odpala (długo trzeba kręcić rozrusznikiem).

        [ Dodano: Sob 05 Gru, 09 21:06 ]
        A co do montażu to kilka razy wsadzałem i czyściłem i ciągle to samo.http://forum.octaviaclub.pl/images/smiles/icon_cry.gif

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Patrząc na rysunki nasunęła mi się jedna myśl a mianowicie
          Czy wymieniając czujnik włożyłeś oring który na nim powinien być?
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • Piotr_B
            Classic
            • 2009
            • 5

            #6
            Tak, nowy był z oringiem.

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              To w takim razie trzeba sprawdzić ciągłość przewodów.
              Pin 1 (przewód czarny) w kostce czujnika to masa, pin 2 (przewód biały) wchodzi do sterownika pinem 63, a pin 3 (przewód żółty) wchodzi do sterownika pinem 56.
              Odepnij złącze od sterownika silnika i sprawdź ciągłość przewodów, opór każdego przewodu nie powinien być większy niż 1,5ohma.
              Mam jeszcze jedno pytanie Ty napisałeś że błąd się pojawia przy zapalaniu czyli jak zapalisz auto i go skasujesz i będziesz jeździł to błąd się nie pojawia?

              Rozmieszczenie pinów w sterowniku masz na poniższym zdjęciu
              Załączone pliki
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • Piotr_B
                Classic
                • 2009
                • 5

                #8
                Dokładnie tak. Po odpaleniu i skasowaniu błędu nie pojawia się do następnego odpalenia.
                Później sprawdzę przewody. Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam

                [ Dodano: Wto 29 Gru, 09 10:05 ]
                Problem rozwiązany. Okazało się ,że nowy czujnik (podróba) był uszkodzony. Miał za dużą oporność. Kupiłem oryginał Bosch-a i auto śmiga jak dawniej. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

                Komentarz

                • adik85
                  Classic
                  • 2009
                  • 18

                  #9
                  Witam
                  Pozwolę sobie odświeży ten wątek.

                  Mam podobny problem jak koledzy.
                  Z ta różnica ze u mnie najpierw wyskoczył błąd 522- błąd czujnika cieczy chłodzącej.
                  A po wymianie odrazy u aktywnil sie blad 513?
                  I teraz pytanie czy to mozliwe zeby tak jeden po drugim odrazu padl czujnik?Czy mogl cos namieszać włożony nowy czujnik G62?
                  I jeszcze jedna prosba czy ktos moze dodac opis lub fotke gdzie znajdje sie czujnik G28?

                  Dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi

                  Chodzi mi o silnik 1.6 beznyna w octavi z roku 2001

                  [ Dodano: Pią 24 Maj, 13 20:14 ]
                  Nadal mam ten problem i nie wiem gdzie szukac tego czujnika?

                  Ma ktos moze jakas ksiazke serwisowa i moze wrzucic skan tego miejsca gdzie jest ten czujnik?

                  Komentarz

                  Pracuję...